Activități pentru litera i. The Splitted Ink

Litera i prin metoda Jolly Phonics

Una din activitățile mele preferate de predare a literelor în engleză a fost cea pentru litera i.
Trebuie să spun că am folosit metoda Jolly Phonics, care pune la dispoziție resurse pentru toate tipurile și stilurile de învățare și acoperă următoarele competențe de scris-citit:

- corelarea literă-sunet
- legarea literelor în cuvinte
- formarea corectă a literelor
- identificarea unor sunete specifice la începutul, în interiorul cuvintelor și la sfârșitul acestora
- cuvinte dificile (care nu se citesc după regula fonetică)


Metoda presupune, pentru sunetul și litera i, ca și pentru celelalte sunete din limba engleză, o acțiune, un cântec și o scurtă poveste. 

Literele se învață în ordinea frecvenței cu care acestea apar în texte, așa că, la sfârșitul primului set (s, a, t, i, p, n), copiii pot deja să citească cuvinte și propoziții simple. Metoda Jolly Phonics este concepută pentru copiii de 4-6 ani.

Când au venit în clasă, cei mici au gasit urme de cerneală pe jos. A început ancheta și cu toții au propus diverse ipoteze. Ce s-a întâmplat? De unde provin urmele? Până la urmă, au găsit călimara cu cerneală vărsată (ink) și au constatat că urmele duceau la fereastră. Au gasit o scrisoare lângă geam:

''Sorry for spilling the ink. I just wanted to learn to write the letter i! Inky'' .
Îmi pare rău că am vărsat cerneala. Am vrut doar să învăț să scriu litera i. 

De aici a fost ușor: am colecționat obiecte care încep cu litera i și le-am așezat cu grijă în clasă de înaintea lecției, am cântat cântecul lui Inky the Mouse și l-am găsit, evident, pe Inky, sub formă de jucărie de pluș.


Activități de predare și consolidare pentru litera i

Am mers în centrele de activitate, despre care am scris aici, unde am căutat litera i, am pictat-o, am scris-o în spumă de ras, am printat-o cu cerneală și am modelat-o. După ce ne-am antrenat suficient musculatura fină, am și scris litera i pe o foaie cu spații mari și am lucrat pe fișe ca cea de mai jos.



 Copiii și-au amintit cu plăcere de Inky până la sfârșitul anului școlar!

Comentarii

Postări populare